Frequently Asked Questions (FAQs)
If you need help, you will find some of the answers to your questions in this section.
1. Allmänna frågor (8)
Vi garanterar att alla våra produkter tillverkade av oss och säljs via vår webbutik är felfria. Vi accepterar gärna alla retur- eller bytesförfrågningar som härrör från en defekt vara, och de respekterar följande villkor:
– Varan ska ha sålts i vår webbutik
– Objektet borde inte ha använts på något sätt
– Begäran om retur eller byte görs inom 28 dagar efter leverans
– Returen görs inom 14 dagar från retur- eller bytesförfrågan
Om du har en retur- eller bytesförfrågan till följd av en defekt vara, kontakta vår support för mer information om hur du går tillväga.
Vid en Retur dras en avgift på 69 kr från din återbetalning (byten är helt gratis).
Prince Pato Collections nyhetsbrev
Med vårt nyhetsbrev får du de senaste nyheterna från modevärlden. Två gånger i veckan får du som prenumerant ett nyhetsbrev med trender och inspiration. Du kommer först att informeras om kampanjer och erbjudanden. Ibland skickar vi exklusiva rabattkoder i våra nyhetsbrev så att du kan beställa shopping till extra bra priser.
Börja prenumerera på vårt nyhetsbrev här. Om du redan har ett användarkonto hos oss anmäler du dig enklast till nyhetsbrevet via ditt användarkonto. Klicka på rubriken "Mitt nyhetsbrev" för att se inställningarna för nyhetsbrevet. Klicka sedan i rutan och "Spara ändringar". Kom ihåg att det första mejlet som länkas till nyhetsbrevet kan ta några dagar!
Kom ihåg att eventuella välkomstkoder kopplade till en ny prenumeration på nyhetsbrevet endast är giltiga en gång. Om du tidigare har prenumererat på vårt nyhetsbrev och fått en välkomstkod så skickar vi inte ut en ny om du anmäler dig till nyhetsbrevet igen.
Varför får jag ett nyhetsbrev trots att jag inte har anmält mig till det?
Utöver nyhetsbreven skickar vi även ut personliga produktrekommendationer. Rekommendationerna baseras på ditt senaste köp och skickas ut fyra gånger i månaden. Självklart kan du när som helst avregistrera dig via länken i mejlet
Om du har en rabattkod kan du lösa in den när du väljer betalningssätt i kassan eller innan du bekräftar din beställning. Ange koden i fältet "Rabattkod eller presentkort" och klicka på "Lös in kod".
Kom ihåg att lösa in din rabattkod innan du slutför din beställning.
Rabattkoder har en begränsad giltighetstid och du kan endast använda en rabattkod per beställning. De flesta rabattkoder kan också bara användas en gång och är därefter ogiltiga.
Rabattkoder kan kopplas till specialprodukter eller kampanjer och har vanligtvis det lägsta beställningsvärdet. Detta kan du läsa i villkoren för respektive rabattkod.
Vi ber om ursäkt för att vi skickat en vara som du inte beställt.
Vi ber dig vänligen att returnera den felaktiga varan till oss. För vanliga varor, det vill säga varor som inte skickas från en partner, kan du registrera att du har haft fel i onlineregistreringen av din retur. För partnervaror behöver du inte registrera några returer online, vi ber dig vänligen kontakta kundtjänst istället.
Blev fel vara levererad till dig istället för en annan vara du beställde? Vi ber dig att beställa din vara igen. Om du redan har betalat för din vara, återbetalar vi dig för den så snart vi mottagit din retur och behandlat den på vårt lager.
Vi ber om ursäkt för besväret detta har orsakat.
Vi skickar ditt paket med PostNord och du kan välja det postombud som passar dig bäst. Detta gör du i steg två av din beställning.
När paketet har levererats och kan hämtas får du ett bekräftelse e-post Om du angav ett telefonnummer i kassan eller under "Mina användaruppgifter får du även ett SMS med den information du behöver för att hämta ut ditt paket.
Efter sju dagar får du en avi i brevlådan. Om paketet inte hämtas ut inom 14 dagar, returneras det automatiskt till Prince Pato Collections.
Glöm inte att inkludera giltiga ID som ID, körkort eller pass och frakt ID/paketnummer när du hämtar ditt paket.
Inom 24 timmar kan du se status för paketet i ditt användarkonto. Du kan även fylla i frakt-ID du får vid beställning på PostNords hemsida.
Vi är hemskt ledsna och hoppas att varorna du beställt kommit hela och i lager.
Om bara paketet var skadat och du vill returnera något från din beställning, kan du använda vilket paket som helst för din retur. Kom ihåg att vi alltid återbetalar din fraktavgift, OBS: endast om produkten är skadad och vi kan ersätta en ny produkt åt dig.
Vi vill göra dig uppmärksam på att vi inte kan erbjuda ett nytt paket om ditt paket är skadat.
Tyvärr har vi inte möjlighet att se om vi kommer att få en viss vara eller storlek i lager igen.
Du som kund kan göra en storleksförfrågan och få ett automatiskt e-postmeddelande från oss om din storlek blir tillgänglig igen.
På produktsidan klickar du sedan in din storlek till höger. Fyll sedan i din e-postadress i formuläret och klicka på "Skicka". Då får du ett mail från oss om varan kommer tillbaka i lager!
Ett annat tips är att titta på liknande produkter. Du hittar dessa längst ner på produktsidan.
Vi har för närvarande inga fysiska butiker under vårt varumärke. Vi säljer endast online och vi är baserade i Sverige på Vasagatan 10 54530 Töreboda och vi säljer och skickar endast i Sverige än så länge
2. Betalning (6)
Europeiska betaltjänstregler har ändrats för att göra det säkrare för dig att betala med kort. När du lägger en beställning efter den 14 september kommer du att bli ombedd att autentisera betalningen via 3D Secure. Processen kallas olika saker utifrån vilken typ av kort du använder, t.ex. Visa Secure, Mastercard Identity Check eller American Express SafeKey.
Om du inte redan har gjort det måste du registrera ditt betalkort för 3D Secure. De flesta banker erbjuder sina kunder att göra detta via internet. Besök din banks webbplats för mer information.
Om du redan har registrerat ditt kort för 3D Secure, eller redan har använt det, behöver du inte registrera dig igen. Din bank kan dock ha skapat en helt ny process för att förbättra din betalningsupplevelse. Vissa banker har utvecklat en ny smartphone-app speciellt för detta. Kontakta din bank för mer information.
För att göra betalningen enkel vid din nästa beställning rekommenderar vi att du kommer igång med 3D Secure innan ditt nästa kortköp via internet.
Du kan ha blivit ombedd att autentisera en betalning med 3D Secure tidigare när du betalade över internet, men de nya reglerna innebär nya processer med bättre säkerhet och enklare sätt att autentisera.
Vi ber om ursäkt om det betalningsalternativ du föredrar inte kan väljas för din beställning.
För vissa betalningsmetoder, särskilt betalning mot faktura, står vi för kostnaden för beställningen tills du som kund betalar tillbaka med din överföring. På grund av detta vill vi säkerställa att varje transaktion är säker för både dig och oss.
Det kan finnas flera anledningar till att din föredragna betalningsmetod kanske inte är tillgänglig för din beställning:
Leverans- och fakturaadress stämmer inte överens. Om du har valt ett postombud som leveransadress kan detta ha hindrat betalningsalternativs fakturan från att vara tillgänglig.
Kombinationen av namn och adress är felaktig. Det kan ske på grund av till exempel felstavningar, adressändring eller äktenskap.
Vi tar också hänsyn till kostnaden för varje betalningsmetod. I vissa fall kan ett visst betalningsalternativ innebära högre kostnader, mer avkastning eller större risker för oss. När vi anpassar betalningssätten hjälper detta oss att minska antalet returer, vilket gör hela processen mer miljövänlig och kostnadseffektiv.
Du kanske fortfarande har öppna fakturor hos oss? Om du redan har överfört betalningen eller lämnat en retur är det möjligt att vi ännu inte har kunnat registrera dessa i vårt system.
Liksom andra plattformar och butiker använder vi oberoende kreditinstitut för att hjälpa oss att utvärdera din kreditvärdighet. I sällsynta fall kan deras data förhindra din valda betalningsmetod för vissa beställningar.
Prince Pato Collections förbehåller sig rätten att avböja betalningsmetoder vid beställning.
Om du har beställningar med obetalda belopp, kontrollera och justera dem. Du kan även kontrollera att leverans- och fakturaadress stämmer överens när du gör en beställning.
Vi ber dig att notera att vår kundtjänst inte har något sätt att ändra de betalningsmetoder som är tillgängliga för dig i kassan.
För att hålla din data och information privat kan vi inte heller ta reda på varför en viss betalningsmetod inte erbjuds.
Vi ber om ursäkt om din föredragna betalningsmetod inte är tillgänglig. Du är fortfarande varmt välkommen att använda alla våra andra tjänster, och har möjlighet att välja något av våra andra betalningsalternativ som alla är gratis.